5 podstawowych zasad komunikacji online
- Bądź tam gdzie Twój Klient
Bardzo ważne jest określenie gdzie jest potencjalny klient. Co lubi robić, jak spędza czas w sieci, jakie treści go interesują? Jakie portale i blogi odwiedza? Z jakich mediów społecznościowych korzysta i w jaki sposób? Należy prezentować firmę na platformach, które odwiedza. Social media i portale tematyczne to świetne miejsce do informowania o ofercie i budowania wokół marki unikalnego wizerunku.
- Bądź online, bądź czujny
Social media stały się głównym narzędziem komunikacji. Gwarantują szybką wymianę informacji i przejrzystą komunikację. Jeśli tam jest klient, profil na Facebooku, Instagramie czy Snapchacie jest koniecznością. Część firm z powodzeniem przenosi ciężar obsługi klienta i sprzedaży na Facebooka czy Instagrama. Należy pamiętać, że tam liczy się czas reakcji, umiejętność wyczucia i wykorzystania pojawiających się trendów (real time marketing), a w razie czego szybkie zareagowanie na sytuacje kryzysowe.
- Twórz wartościowe treści
Przy dużej konkurencji, poza podstawą ofertą warto dostarczać klientowi dodatkowych, wartościowych treści. Przykładem może być edukacyjny blog firmowy z praktycznymi poradami, e-book dodawany przy zapisie na newsletter czy prowadzona grupa dyskusyjna na Facebooku, gdzie co jakiś czas potencjalny klient otrzymuje drobne porady i wsparcie.
- Zadbaj o atrakcyjny wizualnie przekaz
Mówi się, że dobra treść zawsze się obroni. Przy takiej ilości konkurencyjnych informacji apetyczny i przyciągający uwagę przekaz graficzny jest ogromnie istotny. Trzeba zadbać o spójność wizualną wszędzie tam gdzie pojawia się firma – na www, w newsletterach, mediach społecznościowych. To jeden z czynników, który wpływa na budowania rozpoznawalności i zaufania do marki.
- Pomyśl o reklamie
Przygotowanie dobrej strony www, która zatrzyma klienta na dłużej niż kilka sekund i dostarczy mu wszystkich informacji to jedno. Jednak nawet na najlepszą stronę nikt nie trafi, jeśli nie będzie o niej wiedział. Warto zapoznać się z możliwościami jakie dają kampanie sprzedażowe i wizerunkowe np. pozycjonowanie w wyszukiwarce, Google Adwords, Facebook Ads.
na facebooku to zanakomita sprawa Pozdrawiam
Fajnie się czyta. Pozdro 🙂